Procediment de sol·licitud
Per comunicar un contracte laboral a través de l'aplicació Contrat@, les empreses han de sol·licitar prèviament una autorització administrativa. Cal que emplenis el formulari de “Sol·licitud d'autorització" que hi ha a l'aplicació. Prèviament has d'haver acceptat les clàusules i condicions com a entitat autoritzada. Un cop superades les validacions, has d’escollir una clau personal alfanumèrica —que ha de tenir entre 8 - 20 caràcters—.
Aquesta sol·licitud es tramita a través de la seu electrònica del Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE). Així, la persona representant de l'empresa (identificada degudament amb les seves credencials de Cl@ve) pot fer tant la sol·licitud inicial d'autorització d'ús administratiu de l'aplicació, com les sol·licituds posteriors de canvi de clau d'accés.
En el cas de la sol·licitud d’autorització mitjançant la modalitat telemàtica, cal que —prèviament— la persona representant de l'empresa s’identifiqui amb certificat digital, DNI electrònic o usuari/contrasenya a la plataforma Cl@ve.
L’Oficina de Treball del SOC notificarà la concessió de l'autorització per correu electrònic i en un període màxim de 15 dies. A partir d'aquest moment, ja es poden fer les comunicacions dels contractes.